Kalibrace multimetru

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Září 15 00:58:09 CEST 2005

Vladimír Anděl napsal(a):
> No princip ISO je v tom, ze na vsechno je papir. Kdyz koupite treba
> svinovaci metr v supermarketu, jakou mate dnes zarruku, ze cinani ty carky
> neudelali jen tak odhadem :-)? O tech par um opravdu nejde. Kdyz se takovym
> meridlem kontroluji rozmery vyrobku, dela se o kontrole v ramci ISO
> prislusny doklad, prece je nutne tam dolozit cim se to merilo a ze meridlo
> vyhovuje tride presnosti. Napr. plastova pravitka maji na 30 cm klidne i
> pres 1 mm odchylku. Takze kontrola takovym meridlem je na ....  A vo to de.

Ja jsem vysel z Vasi vety "Dokonce tu kalibraci delaji
  pravidelne", coz jsem pochopil ve smyslu "opakovane". Jestli ji delaji
u kazdeho metru jen jednou (a ma vecny, to je prakticky smysl), pak je
to samozrejme v poradku. Nehlede k tomu, ze soudny jedinec nebude nikdy
od prosteho svinovaciho metru ocekavat presnost na kdovikolikatem
desetinnem miste, ze....Na to snad nepotrebuje certifikat; pokud ano,
jde o bezmozka ((c) DFens).

ISOvani firem jako takove nekomentuji, nelze pritom byt slusny. Nejhorsi
  je to, ze vzdycky se v lidske existenci najde jedinec (skupina), ktery
(-a) se chyti libovolne zhovadilosti, nejlepe ji pak necha uzakonit a
vydelava na tom penize.

Tim pochopitelne nezavrhuju normalni dodrzovani norem a standardu, ktere
funguje odedavna a sam trh vzdy vytridil kvalitu a smejd. Az prisli
byrokrati....

--
Jirka