OT: Clanok do PE - dilema o ceskoslovenskom cloveku

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Září 12 23:21:57 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 12.9.2005:

> Aky je ale typicky ceskoslovensky jedinec? Zaziada si samozrejme o
> vzorky zadarmo. Nechcem teraz nijak rozoberat co je moralne alebo
> nie, ale mam dilemu ci do clanku nenapisat ze "vzhladom na
> zachovanie moznosti poziadat o vzorky od AD pre ostatnych
> konstrukterov nedoporucujem zbytocne ziadat o vzorky" Co si o tom
> myslite? balu

Jezismarja, na to vazne nemam co rict. Nemas co na praci, ze chces
moralizovat v clanku v AR?

Ano, je mi odporne, kdyz si nekdo nabira vzorky do supliku jen proto,
ze je nekdo dava zadarmo, tak jako pred nekolika tydny tu byl jeden
takovy. To se mi nelibi a take jsem to tu verejne napsal.

Na druhou stranu nevidim nejmensi duvod, proc by si nekdo nemel zadat
o vzorek, kdyz to chce pouzit a muze z toho byt do budoucna nejaky
kseft. Proto to ta spolecnost dela. Kdyby se ji to nevyplatilo, tak to
delat nebude. Ja si take beru obcas nejake vzorky a zaroven si od tech
firem (nebo od jejich distributoru) potom kupuji jejich soucastky,
developer boardy a delam jim business. A neni mi to blbe, protoze
uvedu vzdy pravdive informace, a neskladuji to do supliku, a beru si
to proto, abych si to vyzkousel, a pak abych si ty soucastky
samozrejme kupoval.

A reknu ti uprimne, ze se nasledne take podle toho, jakou ktera firma
ma tuto politiku, rozhoduji, ktere soucastky pouziji. Kdyz mam byt
konkretni, tak treba velmi rad delam business Microchipu, protoze se
mi libi, co vsechno kolem dela a to vcetne vzorku. Velmi rad nakupuji
soucastky Maxim/Dallas pro uplne totez. Intersil a Linear Technology -
take, velmi ochotni, take nakupuji. Spolecnost Micrel - nedavaji
vzorky, ale daji se u nich vyzadat katalogy a dalsi dokumentace v
tistene podobe (idealni do postele na volne chvile), takze to je opet
spolecnost, jejiz produkty kupuji velmi rad.

Naproti tomu me velmi zklamala spolecnost National Semiconductor.
Chtel jsem od nich pouzit nejake soucastky a nemohl jsem se rozhodnout
mezi tremi typy a zaroven jsem si je chtel (ten jeden nejlepsi typ)
koupit pozdeji ve vetsim mnozstvi v USA. Vyzadal jsem si samply, ktere
nabizeli na webu, nacez mi od nich prisel mail, ze je nedodaji, ze mi
to proste stornovali, at si zazadam u nejakeho lokalniho distributora.
To me nastvalo, protoze to nebylo standardni chovani. Byly to
soucastky za par dolaru, nic draheho. A je mi v ten moment jedno,
jestli maji nejake zkusenosti se studenty nebo jinymi hajzliky. Takze
jsem si jednoduse nasel jineho vyrobce a na NS jsem se vybodl. A
neudelam jim zadny obchod, nedam jim vydelat. Dokonce, kdyz jsem pak
nastvane musel znovu hledat, nasel jsem daleko lepsi soucastky pro
tento konkretni projekt u spolecnosti Linear Technology.

Takze - nemyslim si, ze jsem nejakej vyzirka, kdyz si cas od casu
vezmu nejake vzorky, a te spolecnosti se to bohate vyplati, protoze
vzapeti jim dam vydelat. Jiste, ze od nich nekoupim kamion, ale
nakoupim a oni vydelaji. Proto to delaji. No a take si myslim, ze
prave ty vyzirky nepredelas ani ty ani ja. Oni to proste budou
ignorovat...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem