ADMIN: tykani vs vykani bylo RE: trochu slusnosti

peterm servis@centron.sk
Pondělí Září 12 09:35:17 CEST 2005

 Mam 62 rokov a s uvedenym tvrdenim mozem iba suhlasit.Po pociatocnom
nadseni a snahe tykat si i s 90 rocnym profesorom som v neskorsom veku
pochopil,ze to nie je to prave orechove.Tykat si s kolegom sediacim u
vedlajsieho stola je samozrejme v poriadku.Uz menej v poriadku je,ak mam 24
rokov a kolega rok pred dochodkom.Tak isto nie je uplne v poriadku oslovenie
sediveho kmeta v cudzom meste " hele,nevis kudy se jde na nadrazi ?" Nemam
zasadne nic proti tykaniu ale
pri vykani clovek neupadne tak hned do vulgarnosti."Vy osle " ide skutocne
tazsie z huby ako "ty osle".Nemam na toto konstatovanie ziadne argumenty,ide
len o skusenosti a pocity v beznej komunikacii.