program pro rizeni CNC

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Září 11 23:24:28 CEST 2005

No, pokud vím, tak existuje free řešení pod Linuxem. Viz
http://www.linuxcnc.org/

Už nějakou dobu jsem nezkoumal, jak jsou daleko, protože CNC konverze
mojí frézky je v nedohlednu (nedostatek času).
Ale pokud vím, tak to umělo uživatelský interface, G-code interpreter,
korekce dráhy podle nástroje atd. Neumělo to pokud vím import a tudíž
bylo nutné buď mít do 3D-CAD programu nadstavbu, která umí G-code
generovat nebo se holt musel program napsat ručně.
Ale pokud mohu soudit, tak hodně uživatelů Sherline frézy s tím bylo
spokojených.

Píšete sice OS DOS nebo Win, ale vzhledem k tomu, že u té frézky stejně
budete nejspíš mít separátní počítač, tak bych se toho Linuxu vůbec
nebál. Ono by to mohlo být i lepší, protože by se to dalo rozchodit na
nějakém mrňavém jednodeskovém PC, třeba s membránovou klávesnicí, aby
tomu nevadily špony a olej.

Zdraví PavelK