Menic napeti (MC34063)

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Září 11 19:22:14 CEST 2005

> Ano, souhlasim. Popsana funkce je ale samotny princip cinnosti, ne
> zavada. Na druhou stranu je ale MC34063 pohrichu jediny brouk pro menice
> na nasem trhu, ktery je bezny, levny a zapojeni s nim je jednoduche.

Ano toto mohu potvrdit, jednoduche zapojeni, ze jej zvladne i
programator s trochou analogovych znalosti cehoz jsem dukazem :-)
Na konstrukci spinanych zdroju jsem uz rezignoval, takze kdyz nejaky
delam je to neco jednoducheho jako napriklad s MC34063.

I kdyz se mi vzhledem k uvedene "zavade" vychazejici z principu zda
vhodny spise na konstrukce se stabilni zatezi pro kterou se menic
vypocita, udelal jsem si z MC34063 jednoduchy nekolika nasobny zdroj.
Mam maly spinany zdroj 24V/2A z produkce NDR z nejakeho vyprodeje, tento
jsem opatril deskou s nekolika menici na 3.3, 5, 12 a v rozsahu 5-15V i
regulovatelnym, vsechny jsou spocteny na cca 500mA a 50kHz. Vyvedeno mam
i 24V. Rozmer zdroje je asi jako o polovinu delsi PC zdroj, mam jej u PC
(pracovni stul mam v jinem rohu pracovny) a kdyz tam neco bastlim (psani
FW) tak mi tyto vystupy vetsinou vyhovuji. Zdroj je chlazen pouze
pasivne coz bohate staci a protoze snad jen 12V cas od casu pouzivam na
vice jak 100mA je zdroj prakticky vzdy studeny jak psi cumak. Menice
jsou na jednostranne DPS, vsechny silove spoje a zem jsou vylite medene
polygony, kondenzatory jsem trochu predimenzoval a kondenzator jsem na
DPS rozdelil do 3. Jedna se o katalogove zapojeni a na vypocty lze
pouzit treba link co posilal AZe a pokud nekdo resi zdroj pro podobne
ucely (a nechce nebo nemuze pouzit PC zdroj) mohu to doporucit.

Pavel