OT LCD monitor 1600*1200

AZE aze@seznam.cz
Sobota Září 10 11:12:35 CEST 2005

Hm, na této kartě (G750) mám 2xL557 (opravdu nemají chybu, jeden Acer a Benq
už jsem reklamoval, "děti" mají 17" LG bez problémové) a na další kartě PCI
Millenium třetí 17", takže pracovní plocha je cca 3840*1024 :-)) Lidi, kteří
to ještě neviděli, se diví, jak je možné myšovat a tahat okna z monitoru na
monitor...Ale pošilhávám po něčem 1600*1200. Škoda že Matrox nemá 3xDVI
(G750 "umí" buď 2xDVI nebo 1x a 2x analog). S Matroxy mám velice dobré
zkušenosti od doby, kdy se u nás objevily první PCI. Hry mne nezajímají,
video chodí perfektně.
Barvy mne také moc netrápí, ale co do obrazu třeba zmíněného videa JE rozdíl
L557 a například Acer nebo LG.
Teď si ale nejsem jistý, zda může být jeden výstup DVI u G750 1280*1024 a
druhý 1600*1200.
AZE

----- Original Message -----
From: "Pavel" <pavel.krafcik@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Sent: Saturday, September 10, 2005 10:41 AM
Subject: Re: OT LCD monitor 1600*1200

Zdravím,

mám starší LCD Eizo L557, který je jen 17" 1280x1024 a nemůžu si ho
vynachválit. Když koukám, jak kolem mně umírají LCD jiných značek,
tak si říkám, že to byla dobrá volba. Lidi jsou docela překvapení,
když to vidí pracovat a srovnají to se svými LCD.

Nejsem schopný posoudit barvy, protože jich rozeznávám jen asi 16, z
toho jen polovinu umím pojmenovat, ale pro práci s texty, tabulkami
a schématy je výborný. Jen si člověk nesmí zapnout Clear type od MS,
to si s LCD nerozumí.

Po dvou letech není žádný problém s chybnými body, rovnoměrností
jasu, stabilitou,... a to jsem jeden rok neměl TV, takže LCD šlo
dost často.

S těmi Matroxy bych si nebyl až tak jistý. Jsou výborné a snad
dokonce i G750 jen pasivně chlazená, problém může být s DirectX u
Windows. Matrox zůstal někde na 8.x (myslím HW specifikace), takže
by mohly mít některé přehrávače a TV karty problémy s
kompatibilitou. Já sám jsem nedokázal rozchodit TV kartu Pinnacle
310i. Ne, že by to nefungovalo, ale něco tak těžkopádného, pomalého
a nestabilného jsem ještě nezažil. V PC problém nebude, jen grafika
je pravěká ATI 9000 Pro VIVO 64 MB a vypadá to, že je to úzké hrdlo.

Pavel