Menic napeti

Martin Zaruba swz@volny.cz
Sobota Září 10 06:42:48 CEST 2005

Teda pokud uz pominu to, ze ta 555 funguje jako prosty nerizeny oscilator, coz zvladne i zapojeni s jednim tranzistorem, tim toroidem a rezistorem, vemte v uvahu treba jen tento nesmysl: na vystupu je 200 V proto rezistorem R5 tece asi 20 mA. Je na nem tedy ztrata okolo 4W. Z 12 V to jen z tohoto duvodu bere okolo 0.4 A nanic. Pritom by stacila doutnavka. Nevim, k cemu to ma slouzit, ale co treba vzit menic z jednorazoveho fotaku. Vetsinou Vam ho v minilabu daji zadarmo. Funguje na 1.5 V, obsahuje 0.0nic soucastek a staci k nemu pridat ten tyristor a umi to to same.

Martin Zaruba
  ----- Original Message -----
  From: Jira
  To: Hw-list@list.hw.cz
  Sent: Friday, September 09, 2005 7:17 PM
  Subject: Menic napeti

  Dostalo se mi do rukou tohle schema: http://bigjira.borec.cz/roznetnice_sch.gif jde mi o to ze nevim jak nejak spocitat toroid, navharem to bylo navinuto "od oka", vinuti ma odpor 2R, chtel bych to napajet 4ks AA (6v) a prijde mi to jako dost velka zatez na ty baterky. Z prinicpu to ma fungovat tak, ze se C2,C3 nabiji na 200V a po prepnuti se na vystupu prepali tenkej medenej dratek,tot vse. Privitam jakekoliv vylepseni!
  Jira