OT uspornost "uspornyh zarovek" (bylo Lampa s vrtuli)

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Září 8 18:31:22 CEST 2005

Petr Zahradnik wrote:
> Sakra, chlape, to mel byt z me strany zlehceny dotaz, aby mi nekdo,
> kdo ma termistor v lampe, nebo mel rozebrany PC zdroj, proste
> jednoduse rekl, ze to hreje hodne nebo malo. Abych vedel, na co se mam
> pripravit, jestli to rozeberu a dam ho tam... Ja nevim, co Ti mam na
> to jeste rici :-)

Nic, pokojne mi vynadajte; len som sa zabaval.
Naozaj to neviem; ale mozete si to zratat: priebeh relativneho odporu od
teploty je v
http://www.epcos.com/web/generator/Web/Sections/ProductCatalog/NonlinearResistors/NTCThermistors/Page,templateId=render,locale=en.html
ako
http://www.epcos.com/web/generator/Web/Sections/ProductCatalog/NonlinearResistors/NTCThermistors/PDF/PDF__Standardized,property=Data__en.pdf;/Standardized_R_T_characteristics.pdf
(fuj to su hrozne URL); je to priebeh coslo 1202; odpor pri 25 stup.C je
5Ohm, tepelny odpor je cca 10mW/K, odpor vlakna ziarovky si urcite podla
jej wataze. Takto by sa dalo dopracovat k ustalenemu stavu; nie je
vylucene ze na zaciatku bude nejaky prekmit teploty...

wek