OT upornost uspornyh zarovek ( bylo Lampa s vrtuli )

Sula Milos milos.sula@musumperk.cz
Čtvrtek Září 8 13:54:22 CEST 2005

Linearni trubice mi zatim zadna neodesla - napajim je prave menici z
vyrazenych usporek. Pouzivam trubice Narva 20W.

???
to by me zajimalo. Taky jsem to zkousel ale neslo to ani nahodou, pak
jsem se docetl nekde, ze mezi linearnima a usporkama je rozdil co se
tyce napeti, takze ta linearni jen tak lehce mzourala :)

Milos

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Thursday, September 08, 2005 1:47 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: OT upornost uspornyh zarovek ( bylo Lampa s vrtuli )

No myslim, ze jsem experimentoval docela dost, nebot mam doma akvaria a
teraria a svitim tam linearnima zarivkama (klasicke a UV), usporkama a
zarovkama.

Na kazdou pouzite svitidlo pri montazi napisu datum montaze takze pri
vymene mam prehled.

Linearni zarivky a usporky jedou kazdy den 10h v kuse a zarovky na
pritapeni se zapinaji dvakrat denne na 3h a 5h. V rampach je docela
horko a vlhko.

Usporky kupuju zasadne ty nejlevnejsi vetsinou 20-23W v cenach 80-100Kc.
Zatim se mi nestalo, ze by mi  usporka odesla na menic. Trubice odesla
pouze jednou a to tak ze se vlakno elektrody uvolnilo a dotklo trubice a
PROPALILO do ni dirku. Usporky menim vetsinou za 2 spis 3 roky a to jen
z duvodu vystarnuti luminoforu a snizeni svitivosti. Tedy zivotnost u
mne je cca 7000-10000 hodin coz neni spatne a kupovani nasobne drazsich
vyrobku neni opodstatnene.

Linearni trubice mi zatim zadna neodesla - napajim je prave menici z
vyrazenych usporek. Pouzivam trubice Narva 20W. Tipoval bych tech 15000
hodin.

Zarovky pouzivam zasadne bodovky v rozmezi 25-60W. Zjistil jsem ze z
konstrukcniho hlediska ma nejvetsi vliv na zivotnost nizka wataz a mala
patice E14. Tedy 25W zarovky E14 jsou tragedie (bez ohledu na znacku)
menicl jsem je zhruba po mesici tedy cca 250h (ale dokazali prasknout i
po tydnu - asi zalezi jak s nima mlati i pri preprave). Ted pouzivam
vsude E27 a 60W v provedeni SPOT a vydrzi tak 3 mesice. Coz je cca 750h.
Jeste premyslim zkusit dat pred ne termistor zda se zivotnost prodlouzi.
Nicmene uz mne to moc nebavi a asi zkusim nejake infra teleso - akorat
zatin nevim kam na nej aby bylo dostatecne male.

Jinak (v jadru) na zachode pouzivam zarovku 60W zivotnost tak rok. V
koupelne usporku 20W (ty vyrazene z teraria) a zarovku se stmivacem
ktery ji na dotek plynule najizdi. Zivotnost vice nez dostatecna
nevyplati se uvazovat o nicem jinym.

RadekCX