FPGA/CPLD atd.

Milan milger@pobox.sk
Čtvrtek Září 8 09:02:33 CEST 2005

--Vim, ze tam je rozdil na urovni HW ve strukture, ale kdyz na to mohu
--aplikovat stejny „program“, tak v tom rozdil pro vyvojare
nevidim.
Ty ako zaciatocnik rozdiel nevidis ale ked zacnes pisat, zistis ze to co ti
povedzme chodi na CPLD na FPGA bude nestabilne apod. FPGA realizuju log.
funkciu na statickej pamati, co vyzaduje prisne synchronny navrh...

--Dal mi neni jasne jaky pouzit jazyk pro zapis konfigurace. V knize
uvadeji,
--ze jde pouzit HDL, VHDL (asi favorit), Verilog (asi take popularni) a ABEL
--(schematicky zapis jsem zavrhnul hned). Takze ci si vybrat a kde k tomu
--sehnat nejake knihy s popisem jakou ma ten dany jazyk syntaxi?
Na zaciatok dobry nazor,  naozaj pouzi jazyk a nie shemy. Toto rozhodnutie
ocenis neskor.
Volil by som uz iba medzi VHDL a Verilog. Ja osobne pisem VHDL a vedel by
som pomoct aj s pdf knihou.

--A za posledni, co byste doporucili na uplny zacatek? Na co si dat pozor a
--jake pouzivat SW pro vyvoj (v knize se pise pouze o ISE WebPacku, ale
nejsem
--tak naivni, abych si myslel, ze to je jediny SW).
Jediny urcite neni, ale naco pouzivat nieco ine ked WebPack je zadarmo a
vyhovuje aj profesionalom.

Pre zaciatok by som ti este doporucil najst si cloveka, ktory Xilinx vie
/hlavne FPGA/ a je ti ochotny pomoct aspon tak 6x2hodiny. Usetri to tak
60x20hodin.

Milan