FPGA/CPLD atd.

petrtoshw petrtoshw@ptmodel.cz
Čtvrtek Září 8 08:43:38 CEST 2005

Zdravim konferu.

Pred asi mesicem jsem se rozhodnul, ze proniknu do taji programovatelnych
logickych obvodu a zakoupil si od Xilinxu Spartan 3 Starter kit. Byla k nemu
prilozena knizka ktera je na

http://www.xilinx.com/publications/products/cpld/logic_handbook.pdf

Bohuzel se mi z toho udelal v hlave jeste vetsi zmatek nez pred tim. Tak
hlavne jsem nepochopil (a kupe lidi tady to asi prijde jako vtip) jaky je
rozdil mezi CPLD a FPGA. Doslo mi, ze FPGA je asi lepsi po HW strance (i
kdyz si ale nepamaruje konfiguraci a musi se pokazde nahrat znova), ale
primo v te knizce se uvadi priklad „programu“, ktery se da pouzit pro oboji.
Vim, ze tam je rozdil na urovni HW ve strukture, ale kdyz na to mohu
aplikovat stejny „program“, tak v tom rozdil pro vyvojare nevidim.

Dal mi neni jasne jaky pouzit jazyk pro zapis konfigurace. V knize uvadeji,
ze jde pouzit HDL, VHDL (asi favorit), Verilog (asi take popularni) a ABEL
(schematicky zapis jsem zavrhnul hned). Takze ci si vybrat a kde k tomu
sehnat nejake knihy s popisem jakou ma ten dany jazyk syntaxi?

A za posledni, co byste doporucili na uplny zacatek? Na co si dat pozor a
jake pouzivat SW pro vyvoj (v knize se pise pouze o ISE WebPacku, ale nejsem
tak naivni, abych si myslel, ze to je jediny SW).

Diky za kazdou podnetnou odpoved a myslete na to ze uplne zacinam, tak me
nebijte.

   Tosa