Vykon EI transformatoru

stefanikmir@volny.cz stefanikmir@volny.cz
Úterý Září 6 12:46:00 CEST 2005

To Danhard:

Přisadím ke kauze "jádro s nekonečnou permeabilitou":
Ta část mag. toku, která se bude uzavírat přes okolní prostředí s
konečnou permeabilitou, se bude limitně blížit nule. Magnetický tok
se bude rozdělovat v poměru, který je dán délkou magnetické dráhy a
efektivní permeabilitou v této dráze, a to tak, že bude přímo
úměrný permeabilitě a nepřímo úměrný délce siločáry. Bude li
existovat magnetická dráha s konečnou délkou a nekonečnou
permeabilitou, což je právě ono zmiňované jádro, pak toto jádro
"vysaje" veškerý magnetický tok. Zmiňované trafo bude mít 100%
čintel vazby a nulový rozptyl.

Pokud tvrdíš, že nějaký tok půjde i jinudy než tímto ideálním
jádrem, pak je to asi totéž, jako kdyby jsi na výstup zdroje dal
zkratovací propojku - podotýkám dokonalou s nulovým odporem a k ní
připojil paralelně odpor libovolné hodnoty a tvrdil, že i tímto
odporem nějaký proud přece poteče.

Anebo jinak: Tvrdíš: "Rozptylové indukčnosti budou mít konečnou
hodnotu a budou v sérii s dokonalým trafem". Pokud s tím budeme
souhlasit, pak se na ty konečné rozptylové v sérii můžeš klidně
vys..at, protože trafo bude mít nekonečnou indukčnost díky
nekonečné permeabilitě jádra.

Pokud uvažujeme náhradní schéma trafa, pak rozptylové indukčnosti z
tohoto náhradního schématu nejsou totožné s rozptylovou indukčností,
kterou se snažíš určit z geometrických rozměrů cívky! Indukčnosti v
náhradním schematu trafa je nutno určit z celkové indukčnosti
vinutí a jejich vzájemné vazby. Pokud je vzájemná vazba rovna cívek
rovna 1, pak náhradní rozptylové indukčnosti trafa budou nulové.

MŠ