RE: odrušovací filtr

POST - Nuslj1 nuslj1@post.cz
Pondělí Září 5 20:58:52 CEST 2005

ještě jsem zapomněl, ten FLCR 630 501 je tady
http://www.intermix.cz/almeto/vyrobky/flcr.htm a stojí 158,- Kč

  _____

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of POST - Nuslj1
Sent: Monday, September 05, 2005 8:41 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: odrušovací filtr

Zdravím,

    před delší dobou jsem posílal dotaz do jedné firmy na odrušovací filtry,
ale ještě mi nepřišla odpověď, tak mne napadlo ho přeposlat sem, zda-li bude
mít někdo chuť ve stručnosti odpovědět. Tady je ten dotaz:

Děkuji za nabídku odrušovacího filtru, která dnes dorazila. Vámi nabízený
filtr FLCR 630 501 má velmi příjemnou cenu. Potřebuji odrušit triakové
stmívače směrem do sítě, aby nerušily blízkou audio elektroniku. Filtr FLCR
má cívku s 2 x 1 mH. Jako laik se domnívám, že čím vyšší impedance cívky,
tím nižší kmitočet by měl být odrušen. Proto se chci ještě zeptat, zda-li
filtr s vyšší indukčností by měl znatelně lepší vlastností a nebo zda-li
FLCR je vhodný kompromis.

Díval jsem se ještě na schéma filtrů
http://projekt.cvut.org/obrazky2/filtry.JPG, kde typ c) má stejný útlum jako
typ a), přitom je indukčnost tlumivky takřka jen 1/8 oproti filtru a).
(Odebráno ze stránky:
http://wes.feec.vutbr.cz/UREL/EncyklopedieEMC/index.php?soubor=4.3.1.htm)

A chci se tedy zeptat, zda-li nabízíte i filtr zapojený podle schématu c) a
popř. zda-li i tento může být vhodný.

Děkuji za odpověď.

S pozdravem

Jaroslav Nušl