Vykon EI transformatoru

Martin Zaruba swz@volny.cz
Pondělí Září 5 12:43:07 CEST 2005

A ten odber je trvale stejny, nebo promenlivy? Pokud by zas az tolik
nekolisal, mozna by pridani tlumivky za diody pomohlo snizit ztraty na
trafu, zlepsit filtraci a zmensit ruseni z (byt ne spinaneho) zdroje. Pokud
se odber meni ale mate tam stabilizator, pak pokud to navrhnete na co
nejmensi ubytek pri plnem zatizeni, nebude vadit, ze bez zatizeni napeti
pred stabilizatorem stoupne, protoze zase klesne proud. Tlumivka je sice
ponekud otravna vec, ale v starych (elektronkovych) zarizenich s ni slo
delat uzasna kouzla.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, September 05, 2005 9:43 AM
Subject: RE: Vykon EI transformatoru

Vstupů je přesně tolik, kolik mám k dispozici :-).

Ano - 1V rezerva.

No, to je pěkné. Zapomínáte ale na to, že každý 1V navíc znamená cca 20W
ztráty na stabilizátoru. Proto se se snažím jít s napětím co nejníže. Není
problém udělat zdroj, který na ztrátách vyzáří víc než je užitečný výkon.
Legrace nastává, když se snažíte ztráty alespoň trochu minimalizovat. Za
usměrňovačem dál bude stabilizátor a i při nejoptimističtějších výpočtech mi
vychází cca 100W ztráty. Takového tepla se zbavit už není legrace. Pulsní
zdroj pro můj účel nepřipadá v úvahu - rušení.

Martin.