OT Rekuperacni jednotka elektronicky rizene ventilatory LEMMENS ?

Martin Zaruba swz@volny.cz
Sobota Září 3 06:57:13 CEST 2005

Take jsem o necem takovem uvazoval, ale mam pocit, ze:
1) rizene vetrani zcela znehodnoti manzelka "nerizenym vetranim"
2) vzhledem k porizovaci cene a ziskanemu teplu je navratnost moc velka
Ja chci prave zacit stavet a rozhodl jsem se, ze do neceho takoveho nepujdu. Zvolil jsem variantu tepelne cerpadlo vzduch-voda, ktere v obdobi jaro-podzim, kdy bude mit prebytek vykonu, bude ohrivat vodu v bazenu. Navratnost proti kvalitnimu plynovemu kotli, pokud zapoctu i usetrene naklady na komin a plynovou pripojku, coz u novostavby mohu (a navic ja plyn nerad) mi vychazi okolo 1.5 roku (ve skutecnosti to budou 3 roky, ale i to je dobre) pri cenach plynu a elektriny pred podzimnim zdrazenim. Potom to vychazi jeste lepe.

Martin Zaruba
  ----- Original Message -----
  From: Pavel Novotný
  To: 'HW-news'
  Sent: Friday, September 02, 2005 2:56 PM
  Subject: : OT Rekuperacni jednotka elektronicky rizene ventilatory LEMMENS ?

  Zvazuji, zda ma cenu do noveho domu instalovat rizene vetrani s rekuperaci tepla. Profi rekuperatory se mi zdaji kapku predrazene, navratnost investic  lezi nekde na mezi zivotnosti a tak se  snazim dopatrat informaci k stavbe vlastni rekuperacni jednotky.
  Nezabyval jste se nekdo necim takovym ?

  V profi rekupreratorech (i těch českých) se zpravidla pouzivaji elektronicky rizene ventilatorty od firmy Lemmens ( 30 - 75W), na strankach vyrobce jsou vsak tajemni jak hrad v karpatech a bez registrace se nedozvite technicke parametry ani cenu. Nevite kdo je v CR prodava nebo kdo dalsi neco takoveho vyrabi ci jake  jsou ceny ?

  Predem dekuji