RE: sledování napětí 650 V DC s galvanickým oddělením

POST - Nuslj1 nuslj1@post.cz
Pátek Září 2 01:21:10 CEST 2005

Jedná se o zdroj pro Xenonovou výbojku do stroboskopu. Kondenzátory budou
použity rozběhové, polaritu na schématu jsem nechal pro informaci. U
rozběhových C by nemělo vadit přímé nabíjení bez předřadného odporu.
S eventuelní sériovým řazením odporů počítám. R4 je pouze kvůli bezpečnému
vybíjení po vypnutí.

>ten triak do konce pulvlny nezavrete.
Pravda že na to jsem moc nemyslel

Počet záblesků bude maximálně 10 Hz -> 100 ms mám do dalšího plného nabití
Frekvence sítě 50 Hz, triak lze vypnout po jakékoliv půlvlně ->
20/2 ms = 10 ms. Tedy mám 100 ms / 10 ms to je 10 period do plného nabití.
=> můžu a musím tedy C2 snížit, abych mohl nabíjení včas zastavit
=> použít MOC3041 se spínáním v nule
=> nabíjím celými půlvlnami, napětí by mohlo být mezi jednotlivými záblesky
stejné ale regulace bude dost hrubá.

Zřejmě se vrátím k první variantě, kde budu velikost náboje pro výboj
regulovat pouze počtem připojených kondezátorů (C3,C4,C5) při maximálním
napětí. Výhoda, že v tomto případě nebudu potřebovat sledovat napětí pomocí
ADC.

Děkuji.

Jaroslav Nušl