RE: Jaký GPS přijímač?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Září 1 20:14:02 CEST 2005

Do PDA si lze nahrat turisticke mapy 1:25000, existujici zdigitalizovane a
pro GPS ocejchovane mapy prakticky pro celou CR a jiné "zajimave" casti
sveta, jinak  nic nebrani tomu naskenovat si vlastní mapu cehokoliv a pouzit
treba http://www.oziexplorer.com/
Turisticke, cyklisticke, a street mapy CR dodava napriklad
http://www.aponia.cz.
Minuly tyden jsem "testoval" Jeseniky a pro urceni presne polohy v "hustem"
lese kde není vyhled do krajiny to je idealni, presnou opetovnou lokalizaci
mist kam se na houby chodi s vidlema jsem také vyuzil.

Jinak souhlasim v CR lze chodit i bez GPS, ale jsou mista kde se hodi a kdyz
nic jineho tak to je pohodlnejsi clovek ma prehled kudy sel a kolik toho
usel. Nicmene GPS a PDA mam v batohu a snazim se koukat po krajine, nikoliv
tupe zirat na sipku v PDA :-)

Zdravím.
Dovolím si dotaz - Vy provozujete pěší turistiku s GPS ?
Jak se Vám to osvědčilo ? Já si to zkoušel předloni v obojích Tatrách a
konstatoval jsem, že to není nic moc. Abych zjistil, kde jsem, na to mi
stačí znalost čtení mapy a kam mám dojít vzdušnou čarou, taková orientace je
mi k ničemu. Jó to jachting (spíše asi námořní) nebo lítání bude jiné kafe.
Možná ještě noční turistika a nebo nulová viditelnost. Ale jak jsem byl
uvedl, pro pěší turistiku ve standardních podmínkách to hodnotím jako spíše
snobský doplněk. Snad kdyby v GPS byla mapa v rozlišení jaké mi poskytne
nová 1:25 000, ale to tam asi nebývá. Nebo se pletu ?

Kručinský