Krystal

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Říjen 31 20:13:19 CET 2005

No ja delam tyhle filtry ne na 77 MHz, ale na 77,5 KHz. I kdyz problemy tam
budou podobne. Ve filtru mam jen dva krystaly s mirne nadkritickou vazbou
http://www.mirnet.cz/vaelektronik/fa2.htm Kdyz jsem je ze zacatku netridil,
kazdy paty filtr byl neunosne nesymetricky a musel jsem menit krystal. Pak
jsem zaved trideni - do filtru s sirkou pasma 12 Hz se krystaly nesmi lisit
o vic nez 2 Hz a je pohoda. Nevim jak u vicekrystalovych filtru, ale tady
vychazi stred ladeni filtru o neco vys, nez rezonance krystalu. Takze do
anten jdou krystaly se zapornou toleranci a do prijimacu s velmi priblizne
nulovou.

Andel

----- Original Message -----
From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, October 31, 2005 4:26 PM
Subject: Re: Krystal

To mě docela zajímá. Vy jste pároval harmonické krystaly do příčkového
filtru na 77 MHz? Mohl by jste se prosím podělit o zkušenosti? Mám tu totiž
rozestavěnou stavebnici komunikačního přijímače, který používá příčkový
filtr z 40MHz krystalů. Krystaly by se měly lišit řádově o 100Hz, ale po
změření 30 kusů se mi to zdá neuskutečnitelné. Rozdíly byly řádově jednotky
kHz.
Od jakého výrobce jste je bral?

Vojtěch Bubník

> Ja taky kupuju krystaly 3,686 a jsou to 3,6864. Asi se nekomu nechtelo
psat
> tolik cislic. Ale nejvetsi zdeseni bylo kdyz jsem si objednal 200 krystalu
> 77,5 KHz a prisly mi 77,503. Zacal jsem merit jejich seriovou rezonanci
bez
> seriove kapacity, tak jak se ve filtrech bezne pouzivaji a byly v rozmezi
> 77,492-77,502. Stred tolerance kousek pod 77,500, presne jak potrebuju.
Pri