jak na RAID ?

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Neděle Říjen 30 21:54:35 CET 2005

S pomoci sw reseni ve windows server neni problem. Nainstaluji se win,
disk se prevede na dynamicky (jinak nejde raid), naformatuje se druhy
a da se ve sprave disku mirror. Problem s bootem je jedine pokud
'hlavni' disk lehne a chcete nabootovat z druheho, musite upravit
boot.ini (cestu k disku). Ovsem pokud mate disky v suplickach, neni
problem puvodni vyndat, prehodit druhy na misto prvniho (pred tim
naswitchovat) a jede to, vyzkouseno. Jiny problem jsem s bootovanim
nemel.
Nicmene mirrror stejne neresi zalohu jako takovou, protoze pokud meco
zmenite na disku, promitne se to ihned do druheho, takze kdyz nenajede
system na jednom, je pravdepodobne ze nenajede ani z druheho... A pak
nevim, jak mirror raid bude chovat, pokud jeden disk bude spatny, budou
na nem vznikat nekorektni data, tak jestli se to nebude take kopirovat
na druhy...