jak na RAID ?

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Neděle Říjen 30 21:29:08 CET 2005

S bootem urcite problem neni, tedy pokud ma radic  bios.
Spis je problem s tim, aby raid fungoval i po vypadku
disku (treba SW raid pod linuxem totalne zhrouti lilo
a clovek uz nenabootuje, ale o data se neprijde).
Treba HPT370 pri vypadku jednoho disku prakticky polozil server,
stejne se zachoval SIS180, ostatni radice jsem nezkousel na vypadek
disku (SI3110?, adatec 1210sa, ...).
U scsi raid radicu neni problem s fault tolerance, ale nekdy s tim,
aby radic po vypnuti rozpoznal pole (zvlaste dulezite u RAID 5).
Dnes stoji radic pro SATA s moznosti RAID 1 (pokud jej nemate na desce)
do 1000 Kc s DPH, takze bych to opravdu neresil.

Proste v biosu radice vytvorite pole a pri instalaci windows vlozite
disk s ovladaci, jednoduche a fungujici.

	Slavek