RE: Prevodniky urovne - doplnění

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Říjen 30 21:25:29 CET 2005

Používám FAT, aby to bylo kompatibilní s PC, takže kartičku stačí
fláknout do čtečky.
Je to takové ošvindlované řešení, kdy se na PC vytvoří X souborů o fixní
délce. Mikrokontrolér si je umí najít a pak zapisuje dovnitř nich po
sektorech, aby nemusel šachovat s úpravama FAT tabulky.
Ale je to aplikace pro ATMega128 a externí SRAM. Do PICu by se to sice
implementovat asi dalo, ale nejspíš by byl problém s RAM pamětí. I tohle
minimalistické řešení, které vůbec nepoužívá zápis do FAT tabulky je
paměťově dost náročné, protože je minimálně nutné držet v paměti sektor
a k tomu nějaké základní údaje jako pointery do FAT, strukturu disku
atd.
Plnohodnotná implementace FAT pro ATMega existuje taky, ale je za peníze
nebo by to člověk musel vymyslet sám. Pro PIC jsem snad viděl jen
všelijaké "read-only" implementace pro všelijaké MP3 přehrávače. Tohle
je jedna z oblastí, kde asi PIC krok neudrží, s ohledem na směšně malou
kapacitu RAM a s ohledem na nemožnost smysluplně připojit a adresovat
externí RAM.
Před nějakou dobou jsem si pohrával s myšlenkou to napsat pro PIC ke
kterému je připojená SPI FRAM 32K, ale pak jsem se na to nějak pro
nedostatek času a motivace vykašlal.

Zdraví PavelK