jednosmerny motor

Ivan rozne.forum@zoznam.sk
Neděle Říjen 30 17:39:07 CET 2005

Urcite je jednoduchsie kupit frekvencny menic do 5kW a mam po
problemoch...casova rampa brzdenia a rozbehu, ochrana pred pretazenim,
reverz...ale je to otazka financii /cca.25000,-Sk+DPH/
Takze pokusim sa to spravit bud ako mi radite, alebo ako mi poradil
p.Kručinský /priloha/, ale to je prave zapojenie do serie a to ma maly
moment vo vyzsich ot.
Keby mi vedel niekto presne popisat, ako bol motor zapojeny v bateriovom
voziku z ktoreho motor pochadza. Myslim, ze ked mohol byt pouzity na taku
velku zataz ako tahaci vozik, tak moze byt kludne pouzity aj na pohon
sutruhu.

Dakujem
Ivan Smrekovsky

----- Original Message -----
From: "OK1UGA" <ok1uga@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, October 30, 2005 10:22 AM
Subject: Re: jednosmerny motor

Nedá. Sériový motor je pro soustruh z principu nevhodný. To žádnou
regulací nezměníte. Regulací to můžete částečně napravit v nízkých
otáčkách ale ne odstranit.
Jediná použitelná možnost je udělat z toho motor cize buzený a řídit
vzlášť busení a kotvu. Otázka je, zda není jednodušší třífázový měnič a
dát tam motor, který je pro tuto aplikaci vhodný.

Martin.