linux, parport, udev problem

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pátek Říjen 28 16:28:44 CEST 2005

Dobrý den
Mám urgentní dotaz.
Potřebuji akutně neco napálit do ATmega64 a najednou, po několika měsících od
posledního použití programátoru zde doma zjišťuji, že to nejde.
Nevíte co s tím?
Prosím pomozte, pokud to nevyřeším, neodevzdám včas práci a kdo ví jak to
dopadne.
Díky

Od té doby proběhla výměna devfs za udev
parport0 je symlink na par0:

ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $ ls -l /dev/par*
lrwxrwxrwx  1 root 7    9 říj 28 15:26 /dev/parport0 -> /dev/par0
crw-rw----  1 root 7 6, 0 úno 18  2004 /dev/par0
crw-rw----  1 root 7 6, 1 úno 18  2004 /dev/par1
crw-rw----  1 root 7 6, 2 úno 18  2004 /dev/par2
ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $

moduly jsou zavedeny:

ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $ lsmod
Module                  Size  Used by
parport_pc             37188  1
lp                      9252  0
parport                32360  2 parport_pc,lp
usb_storage            30404  0
snd_via82xx            23040  1
snd_ac97_codec         83164  1 snd_via82xx
snd_mpu401_uart         6208  1 snd_via82xx
snd_rawmidi            20384  1 snd_mpu401_uart
uhci_hcd               31504  0
via_agp                 7680  1
usbcore               109660  3 usb_storage,uhci_hcd
nvidia               3464380  0
agpgart                29608  2 via_agp,nvidia
ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $

device patří skupině lp, jíž jsem členem, navíc stejnou chybu mi to píše ikdyž
jsem root

uisp píše toto:

ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $ uisp -dprog=stk200 --rd_fuses
ioctl PPCLAIM: Invalid argument
Failed to claim ppdev.
ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $

avrdude toto:

ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $ avrdude -P /dev/par0 -c stk200 -p
m64
avrdude: can't claim device "/dev/par0": Invalid argument

ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $

pro zajímavost toto píše minila:

ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $ ./minila -x66.6667 -t0 -v0000
-m0001 -d -o2 -f
Port: /dev/parport0 openned. Checking modes.
ERROR: Claim failed.
ladmanj@hovado ~/minila/minila_linux/src $

Zkrátka všude se opakuje nějaká obdoba Can't claim