OT: Skladovani casopisu

Jan Peterka jan.peterka@atlas.cz
Pátek Říjen 28 16:27:45 CEST 2005

Nove dilo to je urcite, i kdyby tam byl novy jen potisk CD, jde jen
o to, jestli jste ochotni zaplatit za to cenu kterou si autor stanovi.
Tady bych problem nevidel, stahnuti je jednoznacne kradez.

Je zde ovsem jeste jedna vec, ktera do problemu vnasi trosku jine svetlo,
a tou jsou poplatky z prazdnych nosicu a kopirovacich zarizeni.
Z kazdeho CD, kazety, CDR mechaniky, kopirky platite urcite procento
kolektivnimu spravci autorskych del. Pokud tedy pominu moznost, ze platim
za neco, co ukradl nekdo jiny (odmitam), zbyvaji mi 2 moznosti.

1) Tim ze pouzivam nektere z uvedenych zarizeni me stat oznacil
za zlodeje, a platim autorum to, co jsem ukradl. Pak ovsem nemam
zadny moralni problem si cokoliv stahnout.

2) Pokud je pro mne myslenka z 1) neakceptovetalna, domnivam se
tedy, ze si dila nejakym zpusobem (ktery jsem neurcil ja) predplacim.
Pak ovsem nemam taky zadny moralni problem problem si vicemene
cokoliv stahnout, mam to prece zaplaceno nakupem CD pro zalohovani,
kopirovanim reklamnich letaku v CopyCentrech atd... Kolik jsem si toho
takto predplatil, zjevne zakon neurcuje, tedy ponechava na mem usudku.

Jan Peterka