jednosmerny motor

jaroslav.buchta buchta@compelson.cz
Úterý Říjen 25 08:36:09 CEST 2005

Myslim,ze ta spinaci frekvence bude v radu stovek (mozna desitek)Hz, pro
stator urcite, -> kapacita by nemela delat problemy.
"Bezny" mosfet zvladne pres 20A, stovky kusu to asi nebudou :-)
A taky to chce to vymyslet vhodne ochrany.
Zajimalo by me, jak se bude ovlivnovat PWM na statoru a rotoru - nikdy jsem
to nezkousel ale vazba tam bude docela silna, pokud bude treba ruzna
frekvence tak to budou asi divy...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Kručinský Ladislav
Sent: Tuesday, October 25, 2005 7:29 AM
To: HW-news
Subject: RE: jednosmerny motor

No nevím, stále mi připadá, že to žádný problém není. Brzdit (dokonce
volitelnou intenzitou) lze zapojením, které jsem uvedl, prostě reverzujete
kotvu nebo stator a řídíte intenzitu proudu, který v daném momentě je
brzdicí. Těch stykačů se nemusíte bát, na manipulační technice vydrží okolo
3000 mh bez výměny kontaktů a to se tam reverzuje i dvacetkrát za minutu a
rozběhové a reverzační proudy jsou ve stovkách A.
Buzení mosfetu (respektive desítek paralelních) je u nás děláno zapojením
BD138 a BD139, spojené kolektory a báze, mezi kolektory a gaty je rezistor
cca 20 Ohm (zpaměti si nevzpomenu) a tuhle dvojku tranzistorů budí šestice
paralelně spojených invertorů CMOS řady 4000. Ale určitě lze zvolit
sofistikovanější řešení, tuším kolega Anděl by v tomto případě pomohl.

Kručinský