jednosmerny motor

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Neděle Říjen 23 23:40:09 CEST 2005


Tramvaje se ridily v nizsich rychlostech pomoci odporu zarazenych v
serii s celym motorem, po dosazeni urcite rychlosti se preslo na
regulaci odbuzovanim pomoci odporu pripojovanych paralelne k buzeni.

Cele to ridil takovy mnohastupnovy servoprepinac ktery pripojoval
jizdni odpory a ovladal stykace paralelnich odporu, rikalo se tomu
zrychlovac. Mozna se to jeste nekde pouziva.

Ales Prochaska

> U seriovyho motoru  vetsinou neni cilem regulovat otacky, ale vykon - motor
> ma mekkou charakteristiku. Mozna by bylo dobre napsat, co ma pohanet. Urcite
> se da regulovat napetim  nebo PWM motor jako celek, odbuzeni bych resil jako
> PWM rizeny spinac paralelne k budicimu vinuti. Nebo to neresit a buzeni
> /rotor napajet zvlast... Stare klasicke tramvaje bez menicu mely myslim
> regulaci spojovanim motoru paralelne/seriove + rezistory (myslim ze i prave
> nejak na budicim vinuti, ale to uz si presne nepamatuju)

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
> Behalf Of Ivan Smrekovský
> Sent: Sunday, October 23, 2005 8:47 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: jednosmerny motor


> presne tomu sa potrebujem dostat na koren. Ako regulovat otacky odbudenim,
> ked bude zapojeny do serie?
> ----- Original Message -----
> From: "Tony Malecky" <tony@malecky.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Sunday, October 23, 2005 8:13 PM
> Subject: Re: jednosmerny motor


> Z uvedeneho ucelu pouziti si tipnu ze se jedna o seriovy motor, tudiz
> zapojte vinuti do serie. Na otazku proc je do serie nezapojil uz vyrobce
> odpovidam ze proto ze by neslo motor reverzovat, a take je mozne
> pouzivat regulaci otacek odbuzovanim. Reverzace se provadi prehozenim
> vyvodu jen jednoho z vinuti.

> Tony OK1HMA


> Ivan Smrekovský napsal(a):
>> Mam motor s tahacieho stvorkolesoveho baterkoveho vozika, podobny ako
>> pouzivaju na prepravu balikov na zel.staniciach.Vobec neviem, ako
>> zapojit styri kable /rovnaky prierez vodica/. Dva kable su vedene zo
>> statora a dva z komutatora /dve a dve protilahle kefy/. Stitok na motore
>> sa nezachoval, len mala cast, z ktorej je zrejme, ze sa jedna o rusky
>> pripadne bulharsky "zver"
>> Dakujem
>>
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list