Auto - porucha zapalovani

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Říjen 21 09:55:19 CEST 2005


To vypada na nejaky svod u vystupu k te spatne svicce.
Na vystupech jsou tlumici odpory cca 5k, proto ten odpor cca 10k mezi
vystupy.
Kdyby to bylo civkou, resp. seklym budicem, byl by ten odpor proti zemi asi
vice symetricky.

Danhard

Mam tu vadnou listu z Feldy, tam odesel budic, nesly 2 valce.

-----------------------------

Včera jsem sotva dojel domů, Renault Laguna 1996, jel na 3 válce. Postupným
vytahováním kabelů jsem zjistil,že jeden válec nezapaluje a kabelem to není.

V tou autě jsou dvě dvojité (hranaté) zapalovací cívky. Tj. vždy na jednu
stranu vede kabel (zřejmě 3 vodiče) s konektorem, shora jsou 2 zapalovací
kabely. Rozdělovač to nemá.
Tak jsem si říkal, vadná cívka, ale ráno jsem je ještě přeměřil ohmetrem.
Překvapilo mě to, že odpor VN strany "vadné" cívka proti kostře byl 2,4 a 8
kOhm, ale kupodivu u "dobré" cívky jsem žádný odpor proti kostře nenaměřil,
jen průchozí z jednoho VN na druhé (asi 9 kOhm).
Posledním diagnostickým pokusem ještě může být prohození obou cívek s
příslušným prohozením kabelů (zkusím odpoledne).
Nemáte někdo zkušenost, jak takhle zapalovací soustava funguje? Je to cívkou
nebo může být chyba i v přívodních zapalovacích impulzech (z řídící
jednotky?), pokud jedna strana cívky se zdá OK?

Děkuji

Martin Marušák






Další informace o konferenci Hw-list