Kde koupit MySql

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Říjen 20 05:32:18 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 20.10.2005:

> poridte si sybase
> [ cut ]
> no kam se hrabe mickey$oft.

Ano, to je pravda, Sybase SQL Anywhere je nadherny produkt. Sam jsem
jej pouzival pro sebe i pro vyvoj a mam koupenych nekolik verzi po
sobe. Meli uz davno vymysleno spoustu veci, ktere Microsoft doposud
nevymyslel ani neokopiroval, a kdo vi, jestli kdy vymysli nebo
okopiruje. Kdyz jsem kdysi davno s SQL Serverem od Sybase zacal
pracovat, velmi jsem si jej oblibil, nedal na nej dopustit, a na SQL
Server od Microsoftu jsem nechtel a nechtel. A byl dost bolestivy ten
prechod. Uz kvuli mnohem lepsim funkcim, mnohem lepsim a snadnejsim
replikacim, suprove podpore PDA a dalsich tenkych databazi, opravdove
zabezpeceni databaze apod. Jenze holt tam zacaly hrat roli zdanlive
malickosti, ktere rozhodly za me. Treba temer zadny support, temer
zadna odezva na problemy a chyby, neochota ceskeho Sybase dodavat
vyvojarske edice, na kterych (v ten moment) moc nevydelali, ale take
treba jim asi 3 roky trvalo, nez konecne udelali funkcni pristup pres
ADO, pak absolutne nesmyslne predelani software pro spravu databazi
pod Javu apod.

Takze souhlasim, ze Sybase SQL Anywhere je co do technickych
zalezitosti a komfortu (samotne databaze, nikoliv vizualnich nastroju)
lepsi nez Microsoft SQL Server. Pokud je to jedine hledisko ve vyberu,
hrrr na Sybase. Bohuzel nekdy rozhoduji i jina hlediska.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz