I2C/SPI - UART

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Říjen 19 10:29:56 CEST 2005

Miroslav Sinko wrote:
> Ak vychadzam z toho, ze 16C552 vyhovuje vlastnostami aj cenou a hlavna
> otazka bola ako usetrit piny na riadiacom CPU, tak co tak zobrat
> lubovolny jednocip s 1 seriakom a paralelnou zbernicou (napr. 89C51), k
> nemu pripojit 3 alebo viac 16C552 paralelne a z hlavneho CPU s nim
> komunikovat seriakom? Je to take "polo SW / polo HW" riesenie bez
> velkeho navysenia ceny :-)

Nie je to az taka blbost a napadlo to uz aj mna; avsak by som asi isiel
do takeho medzikusu ktory ma SPI ako medzizbernica. Ono napokon aj ta
sprosta 8051 ho ma vo forme UARTu v mode 0, len master... Islo by to,
len je to ten jeden SW naviac, aj ked tu by mohol byt aj pomerne
stupidny (defacto len nieco ako o chlpok inteligentnejsi
seriovo-paralelny prevodnik) a tym padom je mensia sanca na chybu...

> A este 1 akademicka otazka. Je vobec realny jeden obvod integrujuci
> tych ziadanych 6 seriakov pripojitelny cez I2C pri poziadavke na full
> duplex pri 115200b/s? To chce rychlost seriovej zbernice min. 1,3Mb/s.
> Pokial viem pre klasicku I2C je specifikovana max. rychlost 100kHz,
> pripadne 400kHz pri novsej generacii(?). A to po I2C este treba
> prenasat adresu.

Mno, ciste akademicky u I2C existuje aj high speed mode, co je do
3.4Mbit/s...

wek