I2C/SPI - UART

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Říjen 19 09:50:41 CEST 2005

Tych rieseni tu padlo tolko a nakydalo sa tiez dost, ze este jeden
(blby) napad sa snad este znesie.

Ak vychadzam z toho, ze 16C552 vyhovuje vlastnostami aj cenou a hlavna
otazka bola ako usetrit piny na riadiacom CPU, tak co tak zobrat
lubovolny jednocip s 1 seriakom a paralelnou zbernicou (napr. 89C51), k
nemu pripojit 3 alebo viac 16C552 paralelne a z hlavneho CPU s nim
komunikovat seriakom? Je to take "polo SW / polo HW" riesenie bez
velkeho navysenia ceny :-)

A este 1 akademicka otazka. Je vobec realny jeden obvod integrujuci
tych ziadanych 6 seriakov pripojitelny cez I2C pri poziadavke na full
duplex pri 115200b/s? To chce rychlost seriovej zbernice min. 1,3Mb/s.
Pokial viem pre klasicku I2C je specifikovana max. rychlost 100kHz,
pripadne 400kHz pri novsej generacii(?). A to po I2C este treba
prenasat adresu.
Z tohto pohladu je aj moje riesenie diskutabilne, ale ved som napisal
do zatvorky, ze ide zrejme o blby napad :-)

miro