Matematika a definice rovnosti

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Středa Říjen 19 00:24:53 CEST 2005

Zdravim,

Uf, Vas by si nase profesorka analyzy podala k veceri:)).

Jestlize by jste definoval nekonecno jako skutecne pevny bod za nimz uz nic
neni, tak stejne tak by jste musel definovat i -nekonecno a navic by jste
musel jeste nutne rict, ze jsou stejne vzdalena od pocatku.

No, ale predstavte si dusledek vasich definic nekonecna:

nekonecno - nekonecno = 0

Z tohoto by matematici veliteli z kuze:).
Zasadni problem je totiž v pojmenovani nekonecna, pak v tom, co to znamena v
matematice a nejvetsi problem je vlastní pojmovy aparat nasich smyslu.

Totiz tahle dve nekonecna spolu nemaji az na nazev temer nic společného:).
To matematicke nekonecno spis představuje neomezenost nejakeho procesu nez
to, ze neco utece k nějakému konkrétnímu nekonecnu. Na pojmech jako je
omezenost procesu(funkce atd.) je budovan infinitezimální počet a odtud
alespon ja chapu nekonecnost čehokoliv jako neomezenost.

S pozdravem,
                Marek Pavlu