Matematika a definice rovnosti

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Úterý Říjen 18 21:09:04 CEST 2005

> Jenze vy vychazite z neovereneho predpokladu, ze 0.000..0001 neni nula
> kdezto ja tvrdim, ze je. Tzn. nejprve musite dokazat, cemu se
> rovna cislo
> 0.000...001.
>
> Pokud nevite tak neni jiste ani to, ze Pi/2<>Pi/2-0.000...0001
>
> Pokud tedy chapu co jste se snazil napsat.
>
> Me by tedy spis zajimalo v cem je chyba (pokud tedy je) v tom
> rozepsanem
> tvaru co jsem zde uvedl. Na prvni pohled se zda v poradku,
> ale nejak mi to
> prijde moc jednoduche.
>
> RadekCX

IMHO je to skutecne jednoduche. Proste si predstavte, ze splhate po te
tangente ve smeru osy Y nahoru pricemz se tim samozrejme na ose X limitne
blizite hodnote pi/2.
Vzhledem k tomu, ze nekonecno nul je dle Vas stejne jako nekonecno + 1 nul,
zkuste se posunout po ose x o tu jednu pridanou nulu doprava a ackoliv by to
na ose y melo byt stejne, zjistite, ze na ni kupodivu nezustanete na stejnem
miste, ale musite se posunout po te tangente o nekonecne velky kus nahoru. K
Pi/2 se na ose x nikdy nemuzete dobrat, protoze utikate brutalni (vlastne
nekonecnou) rychlosti do cim dal nekonecnejsiho nekonecna nahoru. Kdyz tentyz
pokus udelate u tg pi/2 ke ketremu se ovsem tentokrat limitne blizite zleva,
utikate ovsem nekonecnou rychlosti do minus nekonecna. k Pi/2 nikdy lezouc po
tangente proste nemuzete ani z jedne strany dojit.

Jakub Serych