mcu ako UART; was: I2C/SPI - UART

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Říjen 18 18:23:53 CEST 2005

MK wrote:
> Jano promin, ale nezda se Ti, ze to dnes uz prehanis ?????

Samozrejme ze ano - a Ty to nezvyknes robit? :-)

Dalsie citaj prosim len ak naozaj chces debatovat a nie len zmiest ma zo
stola.

Uvodna premisa, ktoru som povodne nenapisal, lebo povodna otazka bola
uplne ina, je, ze vopred neviem, co bude k tomu UARTu pripojene a
dokonca ani neviem, kolko tych UARTov budem potrebovat; ale viem, ze to
moze chciet vselijake tie nechutnosti ktore sa len daju vymysliet -
parity, iny pocet bitov ako 8, seriozne vzaty handshake.

> SW uartu, pripadne uartu v mcu se bojis jako cert krize,

Ale certa stareho. Nebojim sa SW UARTu ako takeho ale prave toho, ze
neviem co vsetko sa od toho bude pozadovat.

> zarikavas se tu chybovosti a nespolehlivosti SW

Ale ved to je pravda. Zrovna SW UARTy byvaju typu "obvykle to funguje".
Ak to ma byt alternativa HW UARTu, tak mi to musi dat to iste co HW
UART. Nechcem riesit zbytocne problemy naviac, to hadam chapes. A
rozhodne nie problemy typu "bohuzial, tento jednocip ma nedokumentovany
bug, ktory sa vsak prejavuje velmi zriedka..."

 > a pritom vlastni HW uarty
> budes muset predpokladam nejak obsluhovat - jsi si jisty, ze to bude
> bezchybne???

Samozrejme nie, ale tam je pomerne jednoduche urobit upgrade aj na
dialku. Upgrade, ktory ma ist cez 2 stupne (t.j. cez "mastra" do
"slave") je uz o nieco horsie (ano, riesitelne to je, ak chces, ale je
to zasa dalsia komplikacia).

> Nebo tam snad nebude SW, ale integrovany cernousek
> Bubu, ktery bude pro massa Waclawka s tema 1 a 0 otrocit :-))))))))))

No to by bolo fakt fajn; ak ich mas skladom, tak hned pisem objednavku.
Mohol by pritom hadam aj nejaky ten caj urobit, a pozberat bavlnu, ked
je sezona... :-)

> Nemuzu si pomoct, ale cely tento thread je o hov..
> Polozis otazku a jedinou spravnou odpoved jsi si determinoval dopredu
> a ostatni jen odesilas do ..... jako nepouzitelne, blbe, blbejsi az uplne
> nejblbejsi :-)))))

Ale Kosta, ved ja som polozil celkom konkretnu otazku a nikoho kto mi
odpovedal na tu otazku som nikam neposlal (teda dufam ze si to tak
nepochopil ked som pisal ze uz o tych maxoch viem); az ked sa zacali
vynarat odpovede na nepolozene otazky, ktorym som sa hned na zaciatku
chcel vyvarovat tou poznamkou ze o takychto rieseniach viem.

> Pak se nediv, ze obcas z toho muze nekdo i zhrubnout :-))))

Ja sa nedivim, nech mi pokojne hocikto vynada, ale ciste z estetickych
dovodov si myslim ze silne slova do konfery nepatria. Mimochodom,
nadavat sa da aj bez hrubosti :-)))

wek