Jednofazovy motor, nemecke znaceni fazi

Pavel Rotter PavelRotter@newte.cz
Úterý Říjen 18 09:43:14 CEST 2005

Dobrý den,

Pokud tam má být odstředivý spínač tak by měl být funkční, protože jinak
se přehřeje rozběhové vinutí. Náhrada tlačítkem pro rozběh je možná, ale
potřeba to hlídat jinak je po motoru... Značení R a S je oboje pro fázi,
motoru je jedno kde má fázi a kde pracovní vodič. Důležité je správně
zapojit ochranný vodič :-)

Přeji pěkný den!

S pozdravem

Pavel Rotter

NEWTE spol. s r. o.
Jateční 847
415 01 TEPLICE

tel.: 417 536 531
fax:  417 577 865
eMail: PavelRotter@newte.cz
http://www.newte.cz

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Kamil Rezac
Sent: Tuesday, October 18, 2005 9:14 AM
To: HW-news
Subject: Jednofazovy motor, nemecke znaceni fazi

Dobre rano

Koupil jsem si (uz pred nejakou dobou) ve stroj. bazaru motor k
soustruhu. Bylo mi receno, ze napajeni se pripoji na dve svorky, coz
jsem udelal. Po asi deseti az dvaceti sekundach behu ze svorkovnice
vystoupalo trochu koure, tak jsem to radsi vypnul. Motor a obzvlast
rozbehovy kond byl docela teply.

Zapojeni svorkovnice na motoru (nalepene na vicku je:

o--||--o    o

       o--X--

Kde u X je napsano FliehKraftSchalter neboli odstredivy spinac (a v tom
miste je na svorkovnici motoru kus dratu)

Takze otazka je:
1/ co je v nemeckem znaceni z R a S faze a co nulak (podle zapojeni bych
cekal R faze) 2/ jak je to s tim odstredivym spinacem? je schovany
uvnitr (a premosteny tou klemou) nebo ma byt venku (a v tom pripade, ma
se nahradit tlacitkem nebo jak)

Nebo mam ten motor rovnou odnest do nejblizsi popelnice?

Predem dik za odpovedi

KR