stereo FM receiver

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Říjen 17 08:50:35 CEST 2005

Ach jo. Chcete aby to v principu vypadalo jako radio, nebo aby to taky
trochu hralo? TDA7000 pracuje tak, ze signal v podstate tak jak prijde z
anteny se smicha s oscilatorem na nizkou mezifrekvenci cca 100 KHz a ta je
filtrovana jen RC filtrem. Podle rozladeni se doladuje oscilator a tim se na
vystupu snizuje frekvencni zdvih.Takze radio z principu prijima i zrcadlovy
kmitocet ze sousedniho kanalu (vzdaleny o 200 KHz), jen je tam obracene
zpetna vazba na to doladovani. Takze ho sice neslysite, ale vytvori takovy
bordel, ze co chcete slyset, taky moc neslysite. Hadejte proc k tomuhle
radiu vyrobce na cip neprihodil stereodekoder? Stereo z principu sumi o 21,7
dB vic. A nesnazte se tomu zvysovat selektivitu vylepsovanim MF filtru.
Pujde do haje stabilita smycky toho doladovani.
Dokazu si predstavit, ze nekdo vyrabi podobny obvod, kde pomoci fazovacich
clanku a druheho smesovace zaridi, aby ze smesovace lez jen napr. rozdilovy
kmitocet a souctovy se potlacil. Asi si to necha dobre zaplatit a je otazka,
jak to funguje.
Kdyz si spocitate kolik je kolem toho brouka kondu a odporu, klasicky tuner
s 2 civkama, jednim keamickym filtrem a s keramickym rezonatorem v
diskriminatoru  nema o mnoho vic soucastek a hraje nesrovnatelne lip. Takove
FM radio, jenze na pevny kmitocet mam na
http://www.hw.cz/constrc/mic_wireless/mikrofon_prijimac.html a ma parametry
velmi slusne. Obecne vsak plati ze bez poradnych civek kvalitni radio
neudelate.

Andel