Galvanicke pokovenie zinkom

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Říjen 14 13:11:56 CEST 2005

Jan Zuffa napsal(a):
> Ahojte,
>
> Neviete kde kupit prisady na pokovenie zeleza zinkom ??
> Tj dve elektrody zdroj nejaky ten kusok zinku by som mal,
> ale neviem do coho to namocit. (hlavne aby sa to dalo bezne kupit)

Nevim, zda si to nepredstavujete trochu jako Hurvinek valku. Dovoluji si
citovat z knihy "Technicky receptar" od Jana Skerika:

5. Zinkování
Dalším z nejrozšířenějších způsobů elektrochemické povrchové úpravy je
zinkování. Zinkové povlaky, které je možné ještě dále upravit
(fosfátováním, chromátováním apod.), velmi dobře odolávají působení
atmosféry i vody. Tlustší povlaky (asi 70 um) nejsou již pórovité a
mohou se použít jako povrchová ochrana i v horké vodě. Celý proces je
levný i jednoduchý, což je velmi výhodné pro průmyslové využití v
širokém měřítku.

257. Zinkovací lázeň pro lesklé povlaky
215 g/l síranu zinečnatého
30 g/l síranu sodného
27,5 g/l síranu amonného
5 g/l chloridu sodného
10 g/l dextrinu
Hustota proudu je 1 až 2 A/dm2, hodnota pH je 3,5 až 4.

258. Zinkovací lázeň pro matné povlaky
250 g/l síranu zinečnatého
30 g/l síranu hlinitého
15 g/l chloridu amonného
30 g/l kyseliny borité
Hodnota pH lázně je 3,5 až 4,5. Nemíchá-li se lázeň, je hustota proudu 1
až 3 A/dm2, při míchání je 5 až 15 A/dm2.

259. Speciální alkalická zinkovací lázeň
Tato lazeň, vytváři velmi pěkné, pololesklé povlaky se stejnoměrným
odstínem. Obsahuje
48 g/l oxidu zinečnatého
102 g/l kyanidu sodného (POZOR, JED!)
38 g/l hydroxidu sodného
5 g/l síranu manganatého
Lázeň pracuje při teplotě 15 až 25 °C, při hustotě proudu 2 až 6 A/dm2.

Neni tedy lepsi navstivit nejblizsi galvanovnu? Ja jsem to tak pred
delsi dobou udelal a byl jsem naprosto spokojeny.

--
Jirka