Preruseni v PIC

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Pondělí Říjen 10 23:44:12 CEST 2005

Zdravim,

Co delate v přerušeni od RS232, ze Vam to trva tak dlouho?
Jestlize dojde k preruzeni od RS232, tak chyba citani casu prece nastane jen
pro ten okamzik toho nacitani z RS232. Ve chvili, kdy se znak prijme, tak se
vlitne do preruseni od TMR a cas se tim opravi/zkoriguje.

S pozdravem,
                Marek Pavlu

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Sula Milos
Sent: Monday, October 10, 2005 2:43 PM
To: Hw-list@list.hw.cz
Subject: Preruseni v PIC

Potrebuji generovat u PIC16f628 kvuli internimu udrzovani casu preruseni
kazdych 0.1s. Muzete mi poradit jestli to je ten spravny postup ?

16bit Timer1 - 65536 kroku
preddelicka - 4
oscilator 4MHz(/4) ( 1us/instrukci )
Timer1 - pri deleni 4 to je 4us/1krok
jelikoz potrebuju rychlost preruseni 1x za 100 000 us musim prednastavit
25 000 kroku pred vyprsenim v Timer1

preruseni od RS232
-zpracuju data
-vratim se z preruseni

preruseni od Timer1
-prednastavim Timer1 na 0.1s tj.na 65536 - 25 000
-udelam co chci
-vratim se z preruseni

inicializace
-prednastavim Timer1 na 0.1s tj. 65536 - 25 000
-povolim preruseni od Timer1 a RS232
smycka
-delam si co chci dokola

A ted druha otazka:
Jak zajistit aby to bylo presne i po dobu komunikace s RS232 ? Kdyz
nastane preruseni od Timer1 a to preruseni bude preruseno prerusenim od
RS232 tak se mi prednastavi Timer1 o neco pozdeji ( po zpracovani
obsluzne rutiny ).Sice muzu zakazat preruseni od RS232 po dobu nez
prednastavim casovac, ale pak mi zase muze "utyct" preruseni od rs232
nebo se pletu ?

Milos