Presnost NC stroju

DavidS d.free@atlas.cz
Pondělí Říjen 10 23:36:42 CEST 2005

Rozdíly? V podstatě minimální. Každej umí to samé. Naši
elektroprojektanti mají dohodu se Siemensem. Tak všude cpou Siemense.
Heidenhain, nebo Fanuc pokud ho chce zákazník, ale stejně tam nacpou
pohony Siemens. Znají ho nejlépe a tak potom řeší "méně" problémů.
Detaily já moc neznám, já to jen programuji (obrábění/CAM). Více či méně
je to otázka regionu. Rusové a Japonci často chtějí Fanuc, zbytek chce
Siemens. Němci často sklouznou k Heidenhainu, protože drží jeden systém
ve firmě a mají pro něj obsluhy. Děláme velké stroje a speciály a na ty
se "prý" Heidenhain nehodí. A Ultimax? Bohužel netuším:-(
David Svoboda