Presnost NC stroju

DavidS d.free@atlas.cz
Pondělí Říjen 10 21:08:36 CEST 2005

U tohoto souvisí všechno se vším, jaký šroub, jeho vůle, uložení a
přesnost, jaké vedení os, valivé, nebo kluzné, vůle a celková tuhost
stroje, házení a tuhost vřetena. Odměřování asi taky nepoužijete. Co
budete používat za nástroje no a taky co umí použitý řidicí systém.
Korekce na dráhu nástroje asi bude umět nějaký hobby systém, ale korekce
na vady stroje ( nelinearita, ovalita, mrtvý chod ) no to teda nevím.
Nevím čím se řídí tyhle stroje, u nás do strojů dáváme Sinumeriky a
maximálně když nás nutí zákazník tak i Heidenhain, nebo Fanuc, ale to je
asi v hobby dost mimo. Ač nic neříkáte o konstrukci Vašeho stoje, odhad
bych to také tak. Že za tu +-0.1 budete rád.
David Svoboda