OT: ložisko v kole

Petr Lupinek plupinek@synthesia.cz
Pondělí Říjen 10 09:17:02 CEST 2005






Zdravim,

obecne jsou loziska u starsich Renaultu velice nachylna na opotrebeni.
Podivej se, jestli je prava poloosa delena (napr. Twingo to tak ma). Pak se
da poloosa vyndat bez toho, aby se musela vypoustet prevodovka (na ty
strane je gufero). Odmontuj spodni cep a tlumic, mozna i kloub rizeni,
jeste na stojicim aute povol  a vymontuj matici naboje, druhy konec poloosy
je nasunutej v tisichranu a je zajisten kolickem (ten vyraz a pak nahrad
originalem, ale staci zavlacka). Pak to dej zpatky dohromady. Mas volne
kolo bez poloosy, tedy jen tehlici a naboj. Tehlici a naboj smontuj velkym
sroubem s matici a upni do vrtacky a roztoc. Jestli to bude hucet, je pravy
kolo. Ale bacha - u spousty aut se to projevi hukotem v kabine, venku to
vubec neni slyset !!! Normalne se to vozi na lis, ale  pri trose sikovnosti
to jde doma, vyklepat to jde (skoro...) samo, vnitrni krouzek na naboji
narizni flexou a uraz. Misto lisu pouzij sverak, moc se do toho mlatit
nesmi ....

Co se tyce vymeny v parech - treba tlumice nebo pruziny ... kvuli smerovy
stabilite, ale nevidim duvod proc loziska. A geometrii delat taky nemusis,
serizovaci matice zustanou v puvodnim nastaveni,ne?



S pozdravem

Ing. Petr Lupínek
datové komunikacní systémy
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel.: 466825535
mob.: +420 736 505 512




Další informace o konferenci Hw-list