Časovač?

Milan Horák stranger@tiscali.cz
Sobota Říjen 8 20:09:01 CEST 2005

Zdravím,

viz níže:

Pavel_t napsal(a):

> Ano, ale cely obvod je mozno zjednodusit, zalezi na tom cim ma byt
> casovac spinan. Toto je dosti blbuvzdorne.

časovač má být v podstatě připojen paralelně k LED, pokud by to nebyl
problém, jak by se změnilo schema až ke vstupnímu tranzistoru?
Pokud by to problém být měl, tak předpokládám, že vstupní napětí by bylo
12V; jak by schema vypadalo pak?
Ve schematu nejsou bohužel udány velikosti R1, R2 a R3; jaké mají být
pro obě varianty?

> Ano, podivejte se do katalogoveho listu od 555 kterou pouzijete to je
> hlavni pro rozmezi napajeciho napeti. Tomuto napeti musite dale
> prizspusobit napeti ostatnich soucastek - zejmena kondenzatoru a civky
> rele. 12V nebude problem.

ano, podívám

> Jedna se o transil, zjednodusene je to vykonova zenerka a zde tedy
> funguje jako ochrana proti prepeti vstupu ale protoze je bipolarni tak
> nikoliv proti prepolovani, to by musel byt unipolarni. Soucastka bezne
> dostupna za par korun.

tedy předpokládám, že není až tak úplně potřeba?

Děkuji předem znovu, Milan