Časovač?

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Sobota Říjen 8 19:07:33 CEST 2005

> Mám tedy pár dotazů:
> - X1 je předpokládám přívod spouštěcího napětí?

Ano, ale cely obvod je mozno zjednodusit, zalezi na tom cim ma byt
casovac spinan. Toto je dosti blbuvzdorne.

> - X2 je nejspíše napájení. Může být těch 12V?

Ano, podivejte se do katalogoveho listu od 555 kterou pouzijete to je
hlavni pro rozmezi napajeciho napeti. Tomuto napeti musite dale
prizspusobit napeti ostatnich soucastek - zejmena kondenzatoru a civky
rele. 12V nebude problem.

> - co je to za součástku s označením D1?

Jedna se o transil, zjednodusene je to vykonova zenerka a zde tedy
funguje jako ochrana proti prepeti vstupu ale protoze je bipolarni tak
nikoliv proti prepolovani, to by musel byt unipolarni. Soucastka bezne
dostupna za par korun.

> Díky moc za Váš čas, Milan

Nemate zac, Pavel

P.S. Jak psal Danhard cely obvod lze velmi zjednodusit, pokud jde jen o
prodlouzeni vstupniho impulzu tak prakticky by stacil jen upraveny
vstupni obvod a misto R4 muze byt uz rele.

P.S.S. Kouzelne oznacene signaly u 555, ale na to uz jsem si u Tomase
zvykl :)