dotaz k GPS v IPAQ

Jan Galuszka konference@ei.cz
Pátek Říjen 7 07:55:35 CEST 2005

Diky za vycerpavajici odpoved.

Ono to bude asi tak --- pokud si stahnu ty data z webu alespon jednou za
2 dny, tak GPS nabehne behem nekolika sekund.

Pokud nemam platne data, tak nabeh trva cca 10minut.

Takze ty data z webu to urychli, ale nejsou nutne

Diky

S pozdravem
    ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá, jednatel:
ing. Jan Galuszka
Tel.: 00420-603531605, fax: 00420-596425819, E-mail:  info@fanda.cz ,
WEB: WWW.ELEKTRONIKA.CZ
IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v
Ostravě, oddíl C, vložka 7862

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Serych@panska.cz
Sent: Thursday, October 06, 2005 9:49 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: RE: dotaz k GPS v IPAQ

Polohy satelitů a další údaje o nich jsou v tzv. almanachu, který se
periodicky vysílá pomalou přenosovou rychlostí ze všech GPS družic.
To je ten důvod, pro GPS přístroj rozlišuje mezi studeným a teplým
startem. Teplý start znamená, že GPSka má na základě almanachu a svých
vnitřních hodin spočítány přibližné polohy satelitů v dané chvíli, kdy
ji zapnete a snaží se ihned začít tyto vypočtené satelity přijímat.
Studený start znamená, že není almanach a ten se musí nejdřív načíst. To
je velmi zdlouhavé řádově několik minut, protože na začátku se GPSka
nemá čeho chytnout. Proto také když se s vypnutou GPSkou přesunete tuším
o víc jak 600km, je vhodné ji na začátku alespoň na hrubo stanovit
polohu a čas, aby alespoň zhruba tušila, jaké satelity má očekávat.
Jakmile se jí podaří jich několik zachytit, nasosá si almanach a od té
chvíle je už v pohodě.
Na Internetu IMHO nejsou žádná použitelná data, která by si GPSka
potřebovala sosat (samozřejmě pokud se nejedná o diferenciální GPSku a
diferenciální data).

Jakub Serych

P.S. omlouvam se za nabodenicka, ale psal jsem ted nejaky delsi text ve
wordu a zustalo mi to setrvacne v prstech. Vsimnul jsem si toho az pri
kontrolnim cteni mailu a uz se mi to nechce odblesovat :-(