Aproximace sinusovky -- pokus o smysluplnejsi reseni

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 6 14:05:26 CEST 2005

Zdravim,

> Pokud uvazujete konkretni zatez, tak se aproximace sinosuvky
> obdelnikem muze jeste zkomplikovat - napriklad muj oblibeny PC
> spinany zdroj ma na vstupu usmernovac a nabijeny kondenzator -
> diody v usmernovaci se oteviraji jen pokud je vstupni napeti
> vetsi nez napeti na kondenzatoru - a to navic neklesa vzdycky
> stejne, ale podle zateze zdroje (kondiky se ruzne rychle
> vybijeji). V pripade sinusovky to vstupni napeti stoupa pozvolna,
> v pripade obdelniku skokove. Takze sirka by se musela menit podle
> zateze zdroje.

to je samozrejme pravda, pokud Vam jde o aproximaci na jinem miste,
nez je prave ten "idealni zdroj" 0, +, 0 -.

Museli bychom znat prenos zateze a vypocitat minimalizaci chyby pro
patricne vykony harmonickych zakladni frekvence. Prisny postup by byl
podobny, jen slozitejsi o vazeni.

Marek P.