Aproximace sinusovky -- pokus o smysluplnejsi reseni

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 6 14:01:45 CEST 2005

Dobry den,

> Tot otazka, co je vlastne kriteriem pro aproximaci.
> Predpokladal jsem ze zakladnim nevyrcenym pozadavkem je stejna
> maximalni hodnota. Potom neplati vyse uvedena namitka ze lze vytvorit
> libovolne mnozstvi prubehu se shodnou stredni / efektivni hodnotou.

to by byl pro elektronickou aplikaci dosti pochybny pozadavek.
Nasobeni konstantou bezne delame odporovymi delici, transormatory,
zesilovaci... Pokud tazatel pusti obdelnik 1:1, take nema stejnou
maximalni hodnotu. Myslim, ze takoveto zadani je zcestne -- ukazete
mi aplikaci, kde by bylo k necemu? (Kdyztak klidne soukrome.)

> Stredni/efektivni hodnota nejsou navic zadne vagni definice, to je
> presna matematika a napr. pro napajeni tepelnych spotrebicu se jedna o
> dost podstatny parametr prubehu.

Definice stredni a efektivni hodnoty neni vagni definice, ale dva
mailove prispevky, ktere jimi mavaly, je pouzily opravdu zcela vagne.
Mozna si trochu popremyslejte nad mym mailem a zkuste pochopit, ze me
reseni je skutecne "z hlediska efektivni hodnoty".

Aproximovat sinusovku prubehem, ktery netusim proc, ma maximalni
hodnotu 1 a stredni/efektivni hodnotu rovnou takove hodnote u
sinusovky, je opravdu, nezlobe se na me, zcela k nicemu. Teoreticky i
prakticky.

Pekny den,
Marek P.