Aproximace sinusovky -- pokus o smysluplnejsi reseni

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Říjen 6 13:58:16 CEST 2005

Pokud uvazujete konkretni zatez, tak se aproximace sinosuvky obdelnikem muze jeste zkomplikovat - napriklad muj oblibeny PC spinany zdroj ma na vstupu usmernovac a nabijeny kondenzator - diody v usmernovaci se oteviraji jen pokud je vstupni napeti vetsi nez napeti na kondenzatoru - a to navic neklesa vzdycky stejne, ale podle zateze zdroje (kondiky se ruzne rychle vybijeji). V pripade sinusovky to vstupni napeti stoupa pozvolna, v pripade obdelniku skokove. Takze sirka by se musela menit podle zateze zdroje.

(Moje teoreticka uvaha postrada cisla, protoze nemam vysokou skolu a tak neovladam vyssi matematiku.)

P.K.