Aproximace sinusovky -- pokus o smysluplnejsi reseni

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Říjen 6 13:46:08 CEST 2005

MP> Nuze, za nejlepsi odpoved na polozeny dotaz povazuji aproximujici fci
MP>   f(t) =  A ... t = 0.0645*T az 0.4355*T
MP>   f(t) = -A ... t = 0.5645*T az 0.9355*T
MP>   f(t) =  0 ... jinde
MP> pricemz aproximovana sinusovka ma amplitudu 1.268*A.

MP> V podstate z toho plyne, ze dost presnou aprximaci je prachobycejny
MP> obdelnik 1:1.

MP> Poznamka: predchozi navrhy "pro stredni hodnotu" nebo "pro efektivni
MP> hodnotu" jsou ponekud zavadejici. (Mnou vyse uvedeny postup by asi
MP> nejlepe splnil vagni oznaceni "pro efektivni hodnotu".)
> [...]

Tot otazka, co je vlastne kriteriem pro aproximaci.
Predpokladal jsem ze zakladnim nevyrcenym pozadavkem je stejna
maximalni hodnota. Potom neplati vyse uvedena namitka ze lze vytvorit
libovolne mnozstvi prubehu se shodnou stredni / efektivni hodnotou.

Stredni/efektivni hodnota nejsou navic zadne vagni definice, to je
presna matematika a napr. pro napajeni tepelnych spotrebicu se jedna o
dost podstatny parametr prubehu.

Tomas