RE: Neopravujte - nabídka nowých/starých věcí

Jan Galuszka konference@ei.cz
Čtvrtek Říjen 6 09:44:16 CEST 2005

Po precteni nazoru p. Havlicka jsem chtel nize uvedeny text vymazat a
vykaslat se na cele toto vlakno, ale myslim, ze nize uvedena rada muze
pomoci zbytku ctenaru.

pozn. Marku a pyjane ... diky za obranu

To je prave ten nejvetsi nesmysl toho zakona.

Neumoznuje prodejci a zakaznikovi domluvit si horsi zarucni podminky,
nez rika zakon.

V mnoha pripadech chce prodejce zrusit neco ze sortimentu, je ochoten to
prodat za babku, zakaznik pristoupi na slevu, ale v pripade sporu -
vyhraje zakaznik.

Mozna mohu dat jednu radu z desetilete zkusenosti  ... ale neni
aplikovatelna na "stouraly"

Jiz 15 let vykupuji sklady soucastek a taky proslo mi rukama na stovky
kusu ruzne merici techniky. Nemam cas vse testovat (ani vedomosti) a
davat nejakou garanci.
Takze informuji zakaznika, ze zbozi je urceno na nahradni dily, ale
davam mu chlapske slovo, ze do 14 dnu jej muze vratit - na fakturce je
napsano - na nahradni dily.
Tech 14 dnu je dostatek casu na overeni funkcnosti... a pak uz je riziko
na strane kupujiciho.

Parkrat se stalo, ze pristroj nefungoval, ale vetsinou si to zakaznik po
dohode opravil sam  ... priste dostal odemne slevu, jako kompenzaci
prace.

Par pristroju se vratilo ... ale tak mizive procento, ze to nevadi.

Mel jsem i dva pripady "stouralu" .. a to jsem vyresil tak, ze jsem jim
odebral zbozi, vratil penize vcetne postovneho  ... ale pocet pripadu je
nizky.

Takze zakaznik ma jistotu, ze nekupuje zajice v pytli.
Ja to koupil levne, neco vydelal (nekdy prodelal) a zakaznik velice
levne ziskal pristroj.

Nelibi se mi prilisna ochranarska politika zakonu. Hodne krat slysim,
jak si nekdo koupi pristroj v internetovem obchode, tyden si s nim
pohraje a pak vrati  ... nebot obchod jej musi vzit zpet bez udani
duvodu. A tak nakupuje a vraci opakovane .. i kdyz dopredu vi, ze to
nekoupi.

Muj nazor je takovy, ze pokud si neco domluvime a stvrdime to napr.
poznamkou a podpisem na fakture nebo paragone, tak toto by melo byt
platne.

Ale hodne je zavisle na lidech.

S pozdravem
    ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )