Mereni prutoku - citlivost Hhalovy sondy ?

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Pondělí Říjen 3 12:45:22 CEST 2005

V průtokoměrech pro oleje se také pouzival magnet uvnitř a zvenku pouze jazyckovy kontakt. Třeba to pujde i tady
Petr

Subject: Mereni prutoku - citlivost Hhalovy sondy ?

Dostal jsem "genialni" napad vyrobit elektronicky protokomer z klasickeho mechanickeho prutokomeru (nejlevnejsi co se pouziva v panelacich k podruznemu mereni) a doslouzileho ventilatoru z PC zdroje.

Prutokomer je resen tak, ze vazba mezi "vrtulkou" v kapaline a mechnickym pocitadlem je magneticka. Na hridelce pocitadla je permanentni magnet, druhy je pravdepodobne (mokrou cast jsem nepitval) na hrdelce s "vrtulkou" , kterou otaci protekajici kapalina.
Myslenka byla pouzit Halovyu sondu z ventilatoru  prilepit ji na odfrezovane misto mezi vazebni magnety a nasledne ocejchovat pocet pulsu na litr.

Cele to ma jednu vadu, nefunguje to, at jsem se pokousel sondou merit "magnet" na hridelce pocitadla ci "magnet" na hridelce "vrtulky" nevymamil jsem  jediny puls.  Pokud jsem sondu obkrouzil klasickym magnetem tak reagoval tak jak ma. Jedine vysvetleni , ktere me napadlo je, ze HS pouzivane ve ventilatorech maji tak malou citlivost , ze nereaguji na mag. pole magnetu z prutokomeru.

Nebo jsme neco prehledl?
Jaky typ Halovy sondy by jste doporucili?

Dekuji