Mereni prutoku - citlivost Hhalovy sondy ?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Sobota Říjen 1 19:41:38 CEST 2005

Vzal jsem nejakou blize nespecifikovanou SMD civku a tou jsem nejake
"pulziky" na oscioloskopu nameril jak u magnetu v pocitadle tak u magnetu v
mokre casti. Pouziti civky me také napadlo, ale HS je mensi a presnejsi,
civka se pri velmi malem prutoku moc nechyta.

Magneticka vazba nemuze byt uplne pidi, mechanicky prevod v pocitadle je
relativne komplikovany a je k nemu treba nejake i kdyz male sily. Klasicky
skolni nastenkovy magnet dokaze s pocitadlem pohnout na vzdalenost cca 1cm.

Opticke snimani cervene ruzice jsem zavrhl, moc komplikovane.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Saturday, October 01, 2005 7:16 PM
To: HW-news
Subject: Re: Mereni prutoku - citlivost Hhalovy sondy ?

v prvom rade by som asi skusil pouzit nejaky analogovy snimac, napriklad
magnetorezistory rady KMZ od philipsu. z toho sa da potom na osciloskope
vidiet ci sa tam vobec nieco meni a ci ma vyznam s tym dalej laborovat.
Pokial ide o pohyblivy magnet tak by mozno islo pouzit na vyskusanie malu
cievku a opat sledovat indukovane napatie osciloskopom.
Obe metody umoznia odhadnut velkost magnetickeho pola a pripadne vybrat
vhodny snimaci prvok...
b.